Paaldansen is een mega goede full-body workout en het is ook een leuke activiteit om lichaamsbeweging te krijgen. Paaldanseressen hebben meestal jaloersmakende gespierde en strakke lichamen. Maar wat doet paaldansen nou eigenlijk voor je lichaam?  

Sterkere schouders en armen

Als je net met paaldansen begint of twijfelt om op paaldansles te gaan, kan het zijn dat je nog niet veel kracht hebt in je bovenlichaam. Laat dat in ieder geval geen factor zijn om niet te beginnen met paaldansen. Juist door de paaldans training ontwikkel je vanzelf spieren en kracht. Met paaldansen moet je namelijk je eigen lichaamsgewicht optillen en vasthouden. Het ziet er vaak simpel uit, maar het vergt zeker wat kracht. Je zult merken dat in verloop van tijd je sterker wordt en alle bewegingen een stuk makkelijker gaan. 

Sterkere buikspieren en rug

Bij het trainen van de buikspieren, vergeet men wel eens dat het trainen van je rug eigenlijk net zo belangrijk is. Een sterke algehele core zorgt voor een goede houding en een sterke uitstraling. Bij paaldansen train je beide tegelijk!

Sterkere benen 

Merk op hoe de benen van een paaldanser altijd in evenwicht en elegant zijn, en niet met slappe voeten wapperen? Door het permanent hebben van puntige tenen, of het dragen van hakken, bouwen paaldansers sterke dij- en kuitspieren op. Veel paalbewegingen, zoals klimmen en draaien dagen ook de spieren in je benen uit. 

Betere grip 

Je krijgt niet alleen betere grip in je handen door het vasthouden van de paal. Vaak gebruiken paaldansers helemaal geen handen, maar klemmen ze hun benen bijvoorbeeld om de paal. Je krijgt in ieder geval een betere grip over je hele lichaam. 

Niet meteen op les? Volg een workshop!

Wil je niet meteen op les gaan, maar een keer ‘proeflessen’? Of gewoon met een groepje vriendinnen een leuke ervaring opdoen? Volg dan een paaldans workshop bij Release-academy.nl. 

Pin It on Pinterest